fredag 12 februari 2016

Om någon till ont mej locka vill



1. Om någon till ont mej locka vill,

då svarar jag: nej, nej, nej!
Mitt öga, mitt öra, mitt hjärta sluts till,
mina händer ej öppnar sej.
För jag går till det heliga landets ro,
där ej ont ska få bo.

2. Och ber man mej synda när ingen det ser,

då svarar jag: nej, nej, nej!
Ett öga jag vet som i mörkret ser ner,
och i midnatten slumrar det ej.
Det ser om mitt hjärtas lust och begär
till rättfärdighet är.

3. Men säger mej Frälsaren: Följ du mej!

då svarar jag: ja, ja, ja!
Och frågar mej Herren: Säg, älskar du mej?
då suckar jag: ja, o ja!
Inte så att din kärlek jag fattat än,
nej, men min väcks av den!

Text: Betty Ehrenborg-Posse, bearb. A.H. Fastlagssöndagen 15/2 2015
Musik: Betty Ehrenborg-Posse (?)


B Ehrenborg-Posse:
Bildresultat för Betty Ehrenborg-Posse bilder

1 kommentar:

Janice Aliena sa...

Hej kära vänner, jag är glad att dela mitt fantastiska vittnesbörd ut här ...
jag heter Katrina från Stockholm, min man skilde mig senast 2 år, han flyttade ut för att träffa en annan kvinna,
jag grät eftersom jag älskar min man så mycket och vi har en flickvän tillsammans är hon 9 år gammal. Jag delar mitt hjärtesmärta mot en vän Mickie,
hon introducerade mig till en kraftfull droduduwa från tropiska afrikanska land som har en svart magisk krafter som raderar varje ond spell som täcker och förstör äktenskapligt öde.
Min man var under ond stavning från en annan kvinna som gör att min man skiljer mig. Min man kom tillbaka till mig bara igår och gråter att han är ledsen för skilsmässa mig, han beklagade och sa att han inte hade rätt sinnen. Det var sant att min man var under en ond stavning från en annan kvinna för att hon hävdar att min man daterade henne innan hon blev gift med mig. dr.oduduwaspellcaster@gmail.com hjälper mig att lösa mitt äktenskapsproblem. ikväll ha äter middag med min man. Jag är väldigt glad.
Om du har liknande äktenskapliga problem, vänligen kontakta den här mannen för hjälp och du kommer också att vara lycklig äntligen.
Oduduwa löser också problem som;
- Voodoo stava till Cure sjukdom och läka blodinfektioner från kroppen.
- Snabbåterställ din hälsa
- Ta tillbaka ex love spell
- du vill föda din egen bebis
- Du vill gifta dig med en uppriktig man.
- Stava för att återvända tillit i ett förhållande.
- Sluta skilt och Stopp Separation Stava lunch.
- Stava för att vinna tillbaka Trust?
- Stava för att stoppa tredje part från att störa ditt förhållande.
- Goog-luck stavning.
  Kontakta honom nu .. dr.oduduwaspellcaster@gmail.com
 ..information är makt .. kopia och vidarebefordra. du kan bara spara ett äktenskap.
kontakta e-postadress: dr.oduduwaspellcaster@gmail.com